Maroko on araabia ja islamimaailma kõige läänepoolsem maa. Euroopast on ta eraldatud vaid 15 km laiuse Gibraltari väinaga. Just siit on lähtunud islamimaailma kõige edukam pealetung Euroopale – Hispaaniasse kaugel 711.aastal. Maroko araabiakeelne nimetus “Maghrib” tähendab “läänekaar”. Araabia Kalifaadi maadest oli Maroko kõige läänepoolsem ning eraldus Kalifaadist kõige esimesena.
Maroko on berberite maa, on seda alati olnud ja ka jääb selleks. Berberid pole rahvus, see on samasugune üldnimetus nagu “eurooplased”. On olemas gnauad, teknad, rguibad ja veel palju teisi rahvusi, kellel kõigil eri keeled ja kombed. Maroko rahvariided on berberite riided, muusika on berberite muusika. Maroko ( ja kogu Põhja-Aafrika) traditsiooniline arhitektuur on berberite arhitektuur – tugev, kindel, praktiline, “kahe jalaga maas”, nagu berberid isegi. Berberid on elujõuline rahvas, nagu kõik tsivilisatsioonid, kes veedavad lõviosa oma ajast lageda taeva all (Reisijutud 2003)
Lennuajad võivad veel muutuda ja põhjustada seega ka muudatusi meie programmis. Ka covid-reegleid võidakse muuta; hoiame sellel silma peal.
Reisidokument on pass, mis peab kehtima vähemalt kuus kuud pärast viimast reisipäeva. Viisanõuet turismireisiks ei ole.
1.päev, 17.september, pühapäev
Koguneme Tallinna lennujaamas kell 18.00 infoleti juures. Vahetult enne reisi kontrollime veelkord üle lennuajad. Lennuajad on kahjuks pidevalt muutuv nähtus.
Turkish Airlines lennud Tallinn – Istanbul 19.55 – 23.35.
Lubatud äraantav pagas 30kg.
Siiani on Turkish Airlines lendudel eine olnud hinna sees. Loodetavasti see meeldiv traditsioon jätkub.
Ööbimine lennujaama enda hotellis Yotel Istanbul Airport Landside
Kuna veelgi muutunud lennugraafiku järgi on vajalik ööbimine Istanbulis ja kohalejõudmine vastu südaööd, siis ööbime lennujaama enda hotellis, et vältida igasugust öist seiklemist; ka soovitan asjad nii pakkida, et Istanbulis pole vaja pagasit vahepeal välja võtta (hambahari ja kergem vahetusriietus väikse kotiga kaasa).
2.päev, 18.september, esmaspäev
Istanbul – Marrakech 12.00 – 15.15.
Marrakech. Ühine jalutuskäik linnas.
Marrakechi nimest on tuletatud nii hispaanlaste Marruecos, prantslaste Maroc kui ka paljude teiste rahvaste Maroko nimi. El-Fnaa on Marrakeši keskpunkt, vägev idamaine turg. See on väljak medina kõige laiemal kohal, kuhu on koondunud ka kõik vabaõhuetendused.
Kõikidel Marrakechi öödel sama hotell**** Hotel Farah (2-sed toad, hommikusöök, õhtusöökide kohta vaata „reisi hinna sees“) www.farahmarrakech.com/en
3.päev, 19.september, teisipäev
Marrakech – Casablanca (pikk sõit, 240 km, normaalne tee)
Casablanca, Hassan II mošee. Hiigelmošee idee tuli Hassan II kunagi 1980-te keskel. “Ma tahan ehitada hoone, mis oleks Aafrika sümbol, nagu Vabadussammas on Ameerika sümbol”, olevat ta öelnud. Hassan II mošee on Meka järel suuruselt teine monument islamimaailmas.
Casablanca – Rabat (85 km normaalset teed)
Rabat on olnud Maroko pealinn alles prantslaste protektoraadi ajast, kuid inimesed on asustanud seda ookeaniäärset linna juba 8.saj. BC. Kohalikud rajasid oma eluasemed pool-legendaarse “musta sultani” Abu el-Hassani naise Šella hauakoha lähedusse.
Ööbime Rabati hotellis**** Rihab Hotel www.rihabhotel.com (2-sed toad, hommikusöök)
4.päev, 20.september, kolmapäev
Rabat – Mohammed V mausoleum on traditsiooniline maroko-stiilis ehitus, rikkalikult dekoreeritud. Haud asub avatud kambris põranda all. Sellel väljakul, praeguse mausoleumi kohal pidas kuningas Mohammed V eksiilist saabudes kõne, kus tänas Allahhi Maroko iseseisvuse eest. Mohammed V oli esimene, kes end kuningaks kuulutas; enne teda olid sultanid.
Ühine jalutuskäik Rabati vanalinnas medinas.
Kuningliku palee ehitus algas 1864. Hoonetekompleksi hulka kuulub Ahl-Fas’i (Fesi Rahvas) mošee, kus kuningas juhib reedeseid palvusi.
Hassani torn: …Siin Regregi kõrgel kaldal pidi kord teostuma islami kirikukunsti suurim kavatsus. Kõik mõõdud pidid ületama seniste templite omad. Kuid küsimus polnud ainult mõõtudes vaid ka üksikasjade viimistluses. See hiigelmošee oleks pidanud varjutama kõik islamimaailma pühakojad… Paraku pole hoonest säilinud muud, kuid mõned müürijäänused ja sambad. Kuid need tõestavad hoone erakordset suurust Ta võttis enese alla 25 600 m2 ja oli suurem näiteks Louvre’i paleest…
Bouknadel’i eksootilised aiad pealinna külje all kinnitavad Rabati kui parkide ja aedade linna staatust.
Teekond Rabatist tagasi Marrakechi.
5.päev, 21.september, neljapäev
Algab kolmepäevane väljasõit Sahaara radadele.
Marrakechist võtame suuna Atlase mägedele, ületame 2260m ümp kõrguva Tizi n Tichka kuru ja läbi berberite külade liigume Ouarzazate suunas, tehes pildistamise peatusi vahvates eksootilistes paikades.
Lõunaks jõuame ksar Ait Ben Haddou’sse. Ait Ben Haddou on UNESCO maailma kultuuripärandi nimistusse kantud kindluslinn vana Sahaarat ja Marraksechi ühendanud karavanitee ääres, natuke nagu kummituselinn, mille hääbunud hiilgust kaitsevad mõned üksikud allesjäänud perekonnad.
Ouarzazates teeme peatuse 17.sajandil mõjuka kohaliku perekonna poolt ehitatud atraktiivse Taourirti kindluse juures. See on „tuhande kindluse (kasbah) tee“, nii et iga käänaku ja kurvi taga ootab uus tellisepunane imetegu.
Õhtupoolikul jõuame Dades’i orgu, Boumalne Dades. Aprillikuist Dades’i orgu tuntakse kui „rooside orgu“ ja sellel nimel on muidugi arusaadav põhjus.
Ööbimine kohalikus külalistemajas (igasuguses suuruses erinevad toad, lihtne hommikusöök).
6.päev, 22.september, reede
Väike peatus Dades’i orus. Järgmise peatuse ja jalutuskäigu teeme Todra kanjonis, võimsate 300-meetriste kaljuseinte vahel.
Tinjdad’is peatume lõunasöögiks.
Teekonnal tutvume ka õige omapärase kõrberahva irrigatsioonisüsteemiga, mis veel hiljuti päästis paljud külad pealetungiva Sahaara liiva eest. Nüüdseks on Sahaara võitnud.
Merzougas lõpeb mootorsõidukite tee ja edasi saab vaid kaameliga. Umber 1,5 tunni kaameliteekonna kaugusel on meie reisi kaugeim peatus, Erg Chebbi düünid. Soovijad saavad võimaluse ronida kõige kõrgema düüni otsa ja imetleda Sahaarat kogu tema vägevuses. Düünidel on võimalik teha ka väikest liivalaua sõitu. Õhtusöögi sööme berberilaagris; kuulame berberite muusikat laagrilõkke ääres ja õpime natuke kõrberahva tantsusamme.
Ööbime nomaaditelgis, mis meie tarbeks on varustatud kõige magamiseks vajalikuga.
!!! Kui kaamelisõit on täiesti vastumeelne, siis on võimalik kõrbelaagrisse sõita ka maastikuautoga. Sellest palun varakult teada anda.
7.päev, 23.september, laupäev
Hommikul sõidame Merzougasse, kust algab tagasitee.
Erfoudis, maailma fossiilide pealinnas külastame väga vahvat fossiilimuuseumi.
Õige pikk teekond tagasi Marrakechi vana karavaniteed mööda läbi Draa Oru, mida tuntakse kui datlipalmide orgu, läbi ja mööda mitmetest oaasidest, üle Anti-atlase mägede ja Tizi n Tinfifite kuru (1660m).
8.päev, 24.september, pühapäev + 9.päev, 25.september, esmaspäev
Bahia paleel polnud esialgu vähimatki praktilist otstarvet, vaid ta sündis ainult ehitamiskirest ja fantaasialennust. Hoone põhiplaan on suurem ja keerulisem kui Granada Alhambral või Sevilla Alcazaril. Tohutu kompleks ehitati ainult selleks, et see ilus näis ja rõõmu tegi. Saadivalitsejate hauad - Põhja-Aafrikas kasutatakse matusepaigana harilikult vabaõhukalmistut, mida ilustavad tähtsamatele isikutele pühendatud kuubad. Saadivalitsejate matmispaik aga kujutab endast kolme ruumiga ehitust ning on Euroopalikus mõttes Panteon.
Kolmveerand vaba päeva puhkuseks ja iseseisvaks tegutsemiseks Marrakechis. Hotell on meie käsutuses kuni õhtuse lennujaama sõiduni.
Turkish Airlines lennud Marrakechist Istanbuli 24.sept 22.45 – 5.35 (25.sept) ja 8.00 -11.35 (25 sept.).
Maroko on berberite maa, on seda alati olnud ja ka jääb selleks. Berberid pole rahvus, see on samasugune üldnimetus nagu “eurooplased”. On olemas gnauad, teknad, rguibad ja veel palju teisi rahvusi, kellel kõigil eri keeled ja kombed. Maroko rahvariided on berberite riided, muusika on berberite muusika. Maroko ( ja kogu Põhja-Aafrika) traditsiooniline arhitektuur on berberite arhitektuur – tugev, kindel, praktiline, “kahe jalaga maas”, nagu berberid isegi. Berberid on elujõuline rahvas, nagu kõik tsivilisatsioonid, kes veedavad lõviosa oma ajast lageda taeva all (Reisijutud 2003)
Lennuajad võivad veel muutuda ja põhjustada seega ka muudatusi meie programmis. Ka covid-reegleid võidakse muuta; hoiame sellel silma peal.
Reisidokument on pass, mis peab kehtima vähemalt kuus kuud pärast viimast reisipäeva. Viisanõuet turismireisiks ei ole.
1.päev, 17.september, pühapäev
Koguneme Tallinna lennujaamas kell 18.00 infoleti juures. Vahetult enne reisi kontrollime veelkord üle lennuajad. Lennuajad on kahjuks pidevalt muutuv nähtus.
Turkish Airlines lennud Tallinn – Istanbul 19.55 – 23.35.
Lubatud äraantav pagas 30kg.
Siiani on Turkish Airlines lendudel eine olnud hinna sees. Loodetavasti see meeldiv traditsioon jätkub.
Ööbimine lennujaama enda hotellis Yotel Istanbul Airport Landside
Kuna veelgi muutunud lennugraafiku järgi on vajalik ööbimine Istanbulis ja kohalejõudmine vastu südaööd, siis ööbime lennujaama enda hotellis, et vältida igasugust öist seiklemist; ka soovitan asjad nii pakkida, et Istanbulis pole vaja pagasit vahepeal välja võtta (hambahari ja kergem vahetusriietus väikse kotiga kaasa).
2.päev, 18.september, esmaspäev
Istanbul – Marrakech 12.00 – 15.15.
Marrakech. Ühine jalutuskäik linnas.
Marrakechi nimest on tuletatud nii hispaanlaste Marruecos, prantslaste Maroc kui ka paljude teiste rahvaste Maroko nimi. El-Fnaa on Marrakeši keskpunkt, vägev idamaine turg. See on väljak medina kõige laiemal kohal, kuhu on koondunud ka kõik vabaõhuetendused.
Kõikidel Marrakechi öödel sama hotell**** Hotel Farah (2-sed toad, hommikusöök, õhtusöökide kohta vaata „reisi hinna sees“) www.farahmarrakech.com/en
3.päev, 19.september, teisipäev
Marrakech – Casablanca (pikk sõit, 240 km, normaalne tee)
Casablanca, Hassan II mošee. Hiigelmošee idee tuli Hassan II kunagi 1980-te keskel. “Ma tahan ehitada hoone, mis oleks Aafrika sümbol, nagu Vabadussammas on Ameerika sümbol”, olevat ta öelnud. Hassan II mošee on Meka järel suuruselt teine monument islamimaailmas.
Casablanca – Rabat (85 km normaalset teed)
Rabat on olnud Maroko pealinn alles prantslaste protektoraadi ajast, kuid inimesed on asustanud seda ookeaniäärset linna juba 8.saj. BC. Kohalikud rajasid oma eluasemed pool-legendaarse “musta sultani” Abu el-Hassani naise Šella hauakoha lähedusse.
Ööbime Rabati hotellis**** Rihab Hotel www.rihabhotel.com (2-sed toad, hommikusöök)
4.päev, 20.september, kolmapäev
Rabat – Mohammed V mausoleum on traditsiooniline maroko-stiilis ehitus, rikkalikult dekoreeritud. Haud asub avatud kambris põranda all. Sellel väljakul, praeguse mausoleumi kohal pidas kuningas Mohammed V eksiilist saabudes kõne, kus tänas Allahhi Maroko iseseisvuse eest. Mohammed V oli esimene, kes end kuningaks kuulutas; enne teda olid sultanid.
Ühine jalutuskäik Rabati vanalinnas medinas.
Kuningliku palee ehitus algas 1864. Hoonetekompleksi hulka kuulub Ahl-Fas’i (Fesi Rahvas) mošee, kus kuningas juhib reedeseid palvusi.
Hassani torn: …Siin Regregi kõrgel kaldal pidi kord teostuma islami kirikukunsti suurim kavatsus. Kõik mõõdud pidid ületama seniste templite omad. Kuid küsimus polnud ainult mõõtudes vaid ka üksikasjade viimistluses. See hiigelmošee oleks pidanud varjutama kõik islamimaailma pühakojad… Paraku pole hoonest säilinud muud, kuid mõned müürijäänused ja sambad. Kuid need tõestavad hoone erakordset suurust Ta võttis enese alla 25 600 m2 ja oli suurem näiteks Louvre’i paleest…
Bouknadel’i eksootilised aiad pealinna külje all kinnitavad Rabati kui parkide ja aedade linna staatust.
Teekond Rabatist tagasi Marrakechi.
5.päev, 21.september, neljapäev
Algab kolmepäevane väljasõit Sahaara radadele.
Marrakechist võtame suuna Atlase mägedele, ületame 2260m ümp kõrguva Tizi n Tichka kuru ja läbi berberite külade liigume Ouarzazate suunas, tehes pildistamise peatusi vahvates eksootilistes paikades.
Lõunaks jõuame ksar Ait Ben Haddou’sse. Ait Ben Haddou on UNESCO maailma kultuuripärandi nimistusse kantud kindluslinn vana Sahaarat ja Marraksechi ühendanud karavanitee ääres, natuke nagu kummituselinn, mille hääbunud hiilgust kaitsevad mõned üksikud allesjäänud perekonnad.
Ouarzazates teeme peatuse 17.sajandil mõjuka kohaliku perekonna poolt ehitatud atraktiivse Taourirti kindluse juures. See on „tuhande kindluse (kasbah) tee“, nii et iga käänaku ja kurvi taga ootab uus tellisepunane imetegu.
Õhtupoolikul jõuame Dades’i orgu, Boumalne Dades. Aprillikuist Dades’i orgu tuntakse kui „rooside orgu“ ja sellel nimel on muidugi arusaadav põhjus.
Ööbimine kohalikus külalistemajas (igasuguses suuruses erinevad toad, lihtne hommikusöök).
6.päev, 22.september, reede
Väike peatus Dades’i orus. Järgmise peatuse ja jalutuskäigu teeme Todra kanjonis, võimsate 300-meetriste kaljuseinte vahel.
Tinjdad’is peatume lõunasöögiks.
Teekonnal tutvume ka õige omapärase kõrberahva irrigatsioonisüsteemiga, mis veel hiljuti päästis paljud külad pealetungiva Sahaara liiva eest. Nüüdseks on Sahaara võitnud.
Merzougas lõpeb mootorsõidukite tee ja edasi saab vaid kaameliga. Umber 1,5 tunni kaameliteekonna kaugusel on meie reisi kaugeim peatus, Erg Chebbi düünid. Soovijad saavad võimaluse ronida kõige kõrgema düüni otsa ja imetleda Sahaarat kogu tema vägevuses. Düünidel on võimalik teha ka väikest liivalaua sõitu. Õhtusöögi sööme berberilaagris; kuulame berberite muusikat laagrilõkke ääres ja õpime natuke kõrberahva tantsusamme.
Ööbime nomaaditelgis, mis meie tarbeks on varustatud kõige magamiseks vajalikuga.
!!! Kui kaamelisõit on täiesti vastumeelne, siis on võimalik kõrbelaagrisse sõita ka maastikuautoga. Sellest palun varakult teada anda.
7.päev, 23.september, laupäev
Hommikul sõidame Merzougasse, kust algab tagasitee.
Erfoudis, maailma fossiilide pealinnas külastame väga vahvat fossiilimuuseumi.
Õige pikk teekond tagasi Marrakechi vana karavaniteed mööda läbi Draa Oru, mida tuntakse kui datlipalmide orgu, läbi ja mööda mitmetest oaasidest, üle Anti-atlase mägede ja Tizi n Tinfifite kuru (1660m).
8.päev, 24.september, pühapäev + 9.päev, 25.september, esmaspäev
Bahia paleel polnud esialgu vähimatki praktilist otstarvet, vaid ta sündis ainult ehitamiskirest ja fantaasialennust. Hoone põhiplaan on suurem ja keerulisem kui Granada Alhambral või Sevilla Alcazaril. Tohutu kompleks ehitati ainult selleks, et see ilus näis ja rõõmu tegi. Saadivalitsejate hauad - Põhja-Aafrikas kasutatakse matusepaigana harilikult vabaõhukalmistut, mida ilustavad tähtsamatele isikutele pühendatud kuubad. Saadivalitsejate matmispaik aga kujutab endast kolme ruumiga ehitust ning on Euroopalikus mõttes Panteon.
Kolmveerand vaba päeva puhkuseks ja iseseisvaks tegutsemiseks Marrakechis. Hotell on meie käsutuses kuni õhtuse lennujaama sõiduni.
Turkish Airlines lennud Marrakechist Istanbuli 24.sept 22.45 – 5.35 (25.sept) ja 8.00 -11.35 (25 sept.).
Reisi Hind: 1290 EUR
Lennupileti hind sisaldab käsipagasit (1 ühik, 8 kg) ja äraantavat pagasit (1 ühik) kuni 30 kg reisija kohta.
REISI HINNA SISSE KUULUB:
Lisatasu eest:
KOHAPEALSED KULUD (1 EUR = ca 10 dirhamit, MAD):
ILM: päevad on veel palavad, temperatuur on päeval 30 kraadi ümber, aga õhtud hakkavad juba jahedamaks minema (nii 18 kraadi). Päikesekreem on vajalik.
RIIETUS:
Võib kaasa võtta ujumisriided (hotellis on bassein).
Sahaara jaoks mõelge läbi, et oleks võtta hästi kerge kott (mõnus variant on seljakott), mitte kogu pagas sellele kolmepäevasele tuurile. Vajalik on kaamelisõidu ajaks ja liivadüünidel liikumiseks katta oma pea (kõrberahval on selle jaoks head rätikud välja mõeldud – kellel kodust pole kaasa võtta, saab enne reisi kohapealt osta).
Kaamelisõit on kõigile jõukohane, isegi mitte natuke ei ole raske.
Kui kaamelisõit on täiesti vastumeelne, siis on võimalik kõrbelaagrisse sõita ka maastikuautoga. Sellest palun varakult teada anda.
Mõningad külastused nõuavad kaetud põlvi ja õlgu.
RAHA: sularaha vahetame kohapeal. Raha saab välja võtta ka pangaautomnaadist, ei ole kallim kui lennujaama rahavahetus. Lennujaamas saab ka vahetada ja see tegevus käib kiiresti.
Turul saab maksta eurodega. Isegi mitmetes söögikohtades võeti lahkesti eurosid vastu. Kurss eurodega maksmisel on 1=10, kuigi ametlik pangakurss oleks veidi soodsam. Olulist vahet ei ole.
Vaatamisväärsuste eest tuleb giidi kätte anda sularaha. Vaatamisväärsuste juures on maksmine ainult sularahaga ja ainult dirhemites (MAD).
Pass ja tervisekindlustus peavad kogu aeg endaga kaasas olema.
Igaks päevaks peab olema käepärast pudelis joogivesi!
Maroko on islamiriik. Sealiha ei sööda ja palun ärge sealiha vorste kaasa ka võtke. Alkoholi ei ole sugugi iga söögikorra kõrvale tellida võimalik, ka mitte õlut. Poodides alkoholi müüakse, aga poepeatusi väga tihedalt reisil ei ole aega teha.
Toredat seiklust!
INFO:
Reisibüroo Perereisid
Tartu, Ülikooli 12, tel.52 26 257, 50 11 502, tel./fax 7 420 339
e-mail: info@perereisid.ee
Lennupileti hind sisaldab käsipagasit (1 ühik, 8 kg) ja äraantavat pagasit (1 ühik) kuni 30 kg reisija kohta.
REISI HINNA SISSE KUULUB:
- Turkish Airlines lennupiletid Tallinn – Istanbul – Marrakech – Istanbul - Tallinn
- Kõik Marokos vajaminevad bussisõidud
- Minibussiga kolmepäevane tuur Sahaara kõrbe piirkonda
- Kaamelisõit kõrbelaagrisse
- Kõik ekskursioonid
- Kolm ööd + 1 päevakasutus Marrakechi hotellis Farah****
- Üks öö Rabati hotellis**** Rihab
- Üks öö Istanbuli hotellis (lennujaam)
- Üks öö Dadese oru külalistemajas
- Üks öö Sahaara kõrbe Erg Chebbi telklaagris
- Hommikusöögid
- Õhtusöögid (v.a. 17.09, 19.09 ja 24.09)
- Sahaara kõrbe õhtune muusikaprogramm laagrilõkke ümber
- Liivalaua sõit düünidel (soovijatele)
- Kohalikud giidid
- Giid-reisijuhi teenus
Lisatasu eest:
- Tervisekindlustus
- Vaatamisväärsuste piletid
- lõunasöögid
KOHAPEALSED KULUD (1 EUR = ca 10 dirhamit, MAD):
- Hassan II mošee Casablancas 130 MAD
- Bahia palee 70 MAD
- Saadivalitsejate hauad 70 MAD
- Bouknadel’i eksootilised aiad 20 MAD
- Lõunasöögid – Casablancas 180 MAD, mujal ca 150 MAD
ILM: päevad on veel palavad, temperatuur on päeval 30 kraadi ümber, aga õhtud hakkavad juba jahedamaks minema (nii 18 kraadi). Päikesekreem on vajalik.
RIIETUS:
Võib kaasa võtta ujumisriided (hotellis on bassein).
Sahaara jaoks mõelge läbi, et oleks võtta hästi kerge kott (mõnus variant on seljakott), mitte kogu pagas sellele kolmepäevasele tuurile. Vajalik on kaamelisõidu ajaks ja liivadüünidel liikumiseks katta oma pea (kõrberahval on selle jaoks head rätikud välja mõeldud – kellel kodust pole kaasa võtta, saab enne reisi kohapealt osta).
Kaamelisõit on kõigile jõukohane, isegi mitte natuke ei ole raske.
Kui kaamelisõit on täiesti vastumeelne, siis on võimalik kõrbelaagrisse sõita ka maastikuautoga. Sellest palun varakult teada anda.
Mõningad külastused nõuavad kaetud põlvi ja õlgu.
RAHA: sularaha vahetame kohapeal. Raha saab välja võtta ka pangaautomnaadist, ei ole kallim kui lennujaama rahavahetus. Lennujaamas saab ka vahetada ja see tegevus käib kiiresti.
Turul saab maksta eurodega. Isegi mitmetes söögikohtades võeti lahkesti eurosid vastu. Kurss eurodega maksmisel on 1=10, kuigi ametlik pangakurss oleks veidi soodsam. Olulist vahet ei ole.
Vaatamisväärsuste eest tuleb giidi kätte anda sularaha. Vaatamisväärsuste juures on maksmine ainult sularahaga ja ainult dirhemites (MAD).
Pass ja tervisekindlustus peavad kogu aeg endaga kaasas olema.
Igaks päevaks peab olema käepärast pudelis joogivesi!
Maroko on islamiriik. Sealiha ei sööda ja palun ärge sealiha vorste kaasa ka võtke. Alkoholi ei ole sugugi iga söögikorra kõrvale tellida võimalik, ka mitte õlut. Poodides alkoholi müüakse, aga poepeatusi väga tihedalt reisil ei ole aega teha.
Toredat seiklust!
INFO:
Reisibüroo Perereisid
Tartu, Ülikooli 12, tel.52 26 257, 50 11 502, tel./fax 7 420 339
e-mail: info@perereisid.ee